#Calatorestecumine – Ziua unsprezece

Am putea numi aceasta zi ca fiind ziua penultimului obstacol mecanic. Inca din ziua a opta, ambreajul la Harley dadea semne de defectiune. Cand strangeam de maneta, se auzea un fel de “cantat” doar ca era mai oribil si te durea inima la auzul lui. Acuma, probabil din exterior se vede cat de prost poate sa fie motorulΒ Harley, dar nu am amintit un lucru, si anume ca, pana in aceasta tura, motocicleta a parcurs 40.000 de mile in mana mea, fara sa fiu nevoit sa-i schimb altceva in afara de ulei si filtre. Asta inseamna 64.300 de km fara probleme. Voiam doar sa clarificam asta, pentru ca in ziua a douasprezecea a urmat o operatiune ampla dar despre asta, in articolul urmator.

DSC_0540

DSC_0543

Ne-am trezit la Conacul Archia, unde camerele nu au numere, au nume πŸ™‚ De exemplu au camera echitatie, maci, radacini, copaci, flori de camp, floarea soarelui, transilvan s.a.m.d. Am savurat un mic dejun copios pe teresa conacului, in vecinatatea piscinei care imi facea cu ochiul. Fiind “nevoit” sa raspund la emailuri, telefoane, sa trimit una-alta, nu aveam timp de baie, desi mi-as fi dorit mult. Era soare, cald, apa numa buna… Doar povestind despre asta, regret baia pe care nu am facut-o πŸ™‚

rszDSC08970_2048x1365

Spuneam de faptul ca aveam probleme cu ambreajul la Harley. Precum in diminetile anterioare, Ucku se apuca de reparat Harley-ul cu sculele de la Marius (Achimoto) un baiat tare fain care ne-a ajutat mult si in acesta zi si in urmatoarea, atat pentru faptul ca eram motociclisti, cat si pentru faptul ca urmarea proiectul si ii placea mult ce facem πŸ™‚ Sunt sigur ca la un moment dat i-am si propus sa vina cu noi o zi sau doua. Nu s-a putut, din pacate, dar si asa, Marius, multumim pentru tot ajutorul acordat si la Hunedoara si la Severin (despre Severin povestesc in articolul urmator, dupa cum spuneam mai sus) De amintit si tinut minte, Marius ne-a rezolvat si de gume noi pentru motocicletele noastre, gume care aveau sa ajunga printr-o #livrarespeciala marca TNT πŸ˜€ Totusi, sa dai 250 de lei pentru o guma noua, este foarte, foarte bine! πŸ˜€

rszDSC08971_2048x1365

Inca eram la conac, Ucku si Marius reparau Harley-ul, Doru facea baie in piscina iar restul baietilor se delectau la o cafea pe terasa in timp ce eu cu Horia filmam un interviu despre conac, despre turism, despre aspectele de care trebuie sa tii cont atunci cand oferi servicii de turism si cazare. Am filmat cam 45 de minute, avem material didactic destul πŸ˜€

Calatorestecumine-08975

rszDSC08976_2048x1365

DSC_0532

DSC_0559

Era din nou trecut de ora 12, iar noi inca nu aveam o destinatie… Ne-am mobilizat pentru poza, iar pana una-alta, pana bagajele s-au strans, pana am mai schimbat idei, primim si destinatiile.

rszDSC08959_2048x1365

Plecam spre castelul Corvinilor, cascada Bigar, clisura Dunarii si Severin.

Prima destinatie era castelul de la Hunedoara. John si Paul erau pentru prima data aici. Este o satisfactie enorma cand mergi cu echipa in locuri in care cineva din ea, inca nu a ajuns pe acolo. Tot aici ne-am intalnit si cu Sebastian Bargau, care, in 2011, a facut toate judetele prin Romania impreuna cu Robert; era proiectul #RedescoperaRomania pe doua roti, si am profitat de faptul ca ne-am intalnit, pentru a-i pune cateva intrebari legate de proiectul pe care l-au intreprins, starea drumurilor de atunci, peisaje, peripetii. Intelegeti, intrebari ca de la un motociclist la altul, ca doar nu l-as fi intrebat cum se culege mierea, de exemplu, desi foarte probabil stim amandoi cum – si am pornit spre Hateg si Sarmisegetuza.

Calatorestecumine-8861

Calatorestecumine-8868

Daca tot esti in Hunedoara si urmeaza sa mergi spre Hateg, recomand evitarea DN-ului in prima faza, in favoarea Dj-ului 687 spre Calan. Un drum foarte frumos (Transfagarasanul Hunedoarei). Vorba aia #numazic

rszDSC09011_2048x1365

rszDSC09028_2048x1368

rszDSC09016_2048x1368

Am oprit la Hateg din doua motive, unul era bancomatul de Banca Transilvania si al doilea era Petrom-ul, unde asteptand la pompa patru pentru a alimenta, Ucku este abordat de un cetatean, sa-i spunem un pic dubios, intr-o duba visinie. Omul avea o pereche de bocanci NewRock marimea 43 la vanzare… Care erau sansele ca nenea sa opreasca intr-o benzinarie unde sa gaseasca si omul care poarta 43 la picior? … 70 de lei mai tarziu, Ucku imi face in ciuda cu o pereche de bocanci NewRock… Noi!

Ok, am alimentat, ne-am tras sufletul si hai spre Sarmisezetuza, ca “sa ne platim” respectul fata de strabuni, unde am filmat un interviu cu John si am dat-o in discutii filozofice despre calatoria in timp. Eram inspirati de imprejurimi, presupun πŸ™‚

Calatorestecumine-9040

Calatorestecumine-9041

Calatorestecumine-9047

Calatorestecumine-9051

Stiti celebrul tunel din pomi peste o cale ferata? Stiti ca toata lumea are impresia ca este in Ucraina? Gresit πŸ™‚ Este dupa Otelul Rosu (in directia din Hateg spre Caransebes) intre Glimboca si Obreja, pe o portiune dreapta a drumului, este o coborare din DN. Pe aici o luati, daca doriti sa il vedeti. Eu va recomand orele de rasarit sau orele de apus, atunci lumina printre frunze este spectaculoasa. Totusi, pazea la tren! Nu umbla des, dar mai umbla.

rszDSC09048_2048x1368

rszDSC09051_2048x1368

DSC_0595

DSC_0591

Plecand tarziu din Hunedoara, dupa vizitele facute, realizam ca vom ajunge pe intuneric atat la cascada Bigar cat si la clisura Dunarii… Am plecat direct spre Drobeta T. Severin, spre dezamagirea intregii echipe… Dezamagiti dar oportunisti, ne-am conformat si ne-am luat la intrecere prin curbele spectaculoase ale E-70-ului din Caransebes spre Severin. Cand am oprit la Herculane pentru a ne regrupa, stergeam vizierele de fluturi, muste si tantari. Gecile… Nu are rost sa spun cum aratau. Cateva vietati zburatoare din cele pomenite mai devreme au ales onoarea de a-si pune amprenta pe geci. Cu totul.

Am ajuns la hotel Continental de la Drobeta, unde un angajat ne tinea locurile din fata scarilor, rezervate pentru noi. Sa tot ajungi asa la hotel, sa ai parcarea din fata pentru tine, iar drumul bagajelor sa fie mai scurt. Micile lucruri pe care incepi sa le apreciezi si sa le vezi diferit πŸ™‚

Era luni seara, au ajuns si intaririle. Echipei i s-au alaturat Brylu si Cosmin iarΒ Razvan revenea si el dupa o pauza de 2 zile de noi. Nu s-a putut abtine sa ramana acasa, a venit inapoi. I-a fost dor πŸ˜€

Calatorestecumine-9066

Fara prea multe alte specificatii, dupa ce ne-am reintregit, am plecat in amintirea unei seri de luni. Atat de tare s-a ras la masa noastra, incat ne-au rugat sa radem mai incet :)) Cateva beri, cateva shot-uri de Jagermeister, un Jack plutea si el pe acolo, no, din astea, de seara de barbati faini, 9 la numar stand la o masa.

Filmarea testimonialelor, un drum de 30 de minute pe jos dupa o apa minerala, inca un Jack si un Jager tarziu de 3 dimineata pe terasa Continentalului si hai la somn. Asa a inceput saptamana a doua din #CalatoresteCuMine. Universule! Ce saptamana a urmat πŸ™‚

Proiectul #Calatorestecumine este un proiect marca Cumotorul.ro sprijinit de Banca Transilvania – Petrom – Ost Transport – Renault – Garanti Leasing – Continental Hotels – Tnt si Ministerul Turimului. Parteneri echipament: F64 – Canyon Romania Parteneri Media: Discovery Romania – RockFm – Trilulilu – 273 de locuri din Romania – ZelistMonitor.


Ivo
Written by Ivo

4 Comment responses

  1. Avatar
    September 21, 2015

    Dupa 64.300 de km cu un Harley e timpul sa-ti iei un Indian… :)))

    Reply

    • Avatar
      September 21, 2015

      Nu zici rau, un Scout vreau πŸ˜€

      Reply

      • Avatar
        September 22, 2015

        OK si scout…te poti da cu el pe Wall of Death…da eu iti recomand un Chief classic…e extrem de echilibrat si stabil…

        Reply

  2. Avatar
    September 29, 2015

    Hai cu ziua urmatoare… eu, unul, aΘ™tept feedback-ul dupa Vidra!

    Reply

Leave a comment