#Calatorestecumine – Ziua a opta si relaxarea in Cluj

In urma cu 3 saptamani, ne trezeam in Cluj, undeva pe la ora 12. Era prima zi libera de cand am plecat in acest proiect. Decizia a fost luata strict ca sa ne putem odihni o zi, sa ne reincarcam bateriile, sa dormim cat vrem, sa ne relaxam. Dar pana sa ajungem la ziua de relaxare, va povestesc ziua a opta, caci relaxarea a fost in ziua a noua.

Eram in Baia Mare, ne pregateam de plecare (acuma ca scriu despre asta, am realizat ca inca nu am trimis cheia inapoi la hotelul la care am stat. Din greseala, careva dintre noi a plecat fara sa vrea cu cheia… Gaben, o trimit luni cu scuzele de rigoare). A fost vineri, ziua in care si Alin (fotograful nostru) a fost nevoit sa plece. Veti vedea ca in urmatoarele zile, pana sa nu ne intalnim din nou cu fotografi, nu prea avem poze bune. Adica stim cu totii sa apasam un buton, dar nu-i acelasi lucru 🙂

CalatoresteCuMine-2

Alin fiind pe drum, plecand inaintea noastra, ne spune sa nu mergem prin Dej, pentru ca el a stat 1h si jumatate la coada la un semafor peste un pod, pe care oricum nimeni nu lucra… Decizie unanima, mergem prin Satu Mare, pe urma o luam spre Zalau si abia dupa aia ajungem in Cluj-Napoca, destinatia propusa de cei ce ne urmareau traseul.

Calatorestecumine-ziua8-poza7

Nici nu iesim bine din Baia Mare, ca eu (Ivo) realizez ca multi km astazi nu voi putea face, daca nu facem ceva la maneta de ambreiaj… Erau situatii in care ma chinuiam fie sa urc sau sa cobor in treptele cutiei de viteze, fie sa o pun pe neutral. Am asteptat sa iesim din oras si cu prima ocazie de a trage pe dreapta fara a incurca traficul, am facut semnul de oprire, iar Ucku “al meu” isi ia postul de mecanic in serios pentru a-mi remedia problema. Am mai spus-o, cine nu are un Ucku, sa si-l cumpere sau sa il inventeze 🙂 Solutia pe moment au fost doua fasete (2 soricei cum se mai spune) a intepenit maneta, abia puteam sa o strang, dar puteam merge, nu mai statea tot grupul dupa mine, iar asta era o usurare.

Calatorestecumine-ziua8-poza4

Calatorestecumine-ziua8-poza3Ne deplasam linistiti in coloana, Kadjar-urile dupa noi, noi in drum spre Satu Mare. Un motociclist se afla parcat in partea stanga a directiei noastre de mers, intr-o benzinarie oarecare, din astea “fantoma” cu nume precum “Gica Oil”, iar noi il vedem si, regulamentar, il salutam. Asa facem noi, motociclistii, ne salutam, irelevant daca ne cunoastem sau nu, iar asta este o regula internationala nescrisa. Dupa un moment, avand reflexul de a ma uita in oglina si a-l cauta pe Cristi, observ ca exista o a patra motocicleta in coloana. Privesc nedumerit, ma intrebam daca o fi vreun fan (speri, mai stii?), cand la un moment dat iese din coloana si vine in fata mea. Nu aveam o prima reactie, dar dupa ceva vreme merg in dreptul lui si incep sa gesticulez, el gesticuleaza inapoi. E bine! Suntem eficienti in comunicarea non verbala, iar din gesticularile demne de un ninja atotstiutor de karate, imi dau seama! Este Horatiu, directorul de la Garanti din Satu Mare, omul cu care aveam planificat sa ne intalnim, in caz ca drumurile ne vor aduce si prin aceasta zona. Oprim intr-o parcare, radem, facem cunostinta si mergem sa mancam, unde altundeva daca nu la un restaurant al altui motociclist.

Calatorestecumine-ziua8-poza5

Plecarea din Satu Mare nu avea cum sa nu fie cu alte peripetii. Iesind din curtea restaurantului, motocicleta mea mergea doar intr-un piston. Ma prind de casca, strang din dinti, trag de acceleratie cu mila si cu durere in suflet, ii vorbesc frumos, dar asta nu remediaza problema. Oprim la iesirea din oras, pe dreapta, iar Ucku isi intra in rol din nou. O bricheta, o suflare, cateva mici socuri electrice pentru omul care imi repara bujia si totul rezolvat! Scantaieste bujia din nou, dar hai sa nu zabovim, ca iar incepe ploaia.

Calatorestecumine-ziua8-poza10

Calatorestecumine-ziua8-poza11

Oprim la cetatea de la Ardud care era fix in drumul nostru. DN-ul trece prin fata ei. Este o cetate recent restaurata si recunosc, arata al naibi de bine, pe cat de mica este. Daca traiam in vremurile alea, o astfel de “casa” mi-ar fi placut sa am 😀

Calatorestecumine-ziua8-poza13

Calatorestecumine-ziua8-poza14

Aceasta avea sa fie ultima zi de ploaie pe care am mai prins-o de-a lungul proiectului. Cu totii deja aveam dexteritate la imbracatul echipamentului de ploaie, dar astazi avea sa fie un pic diferit. Plecand de la cetatea din Ardud, realizez ca urmeaza sa ne ude bine si fac semnul de oprire. Ma reped spre coburul motorului (geanta aia din lateral) dupa costumul de ploaie, cand John spune: Auzi? Dar nu vrei sa fii tu solidar cu noi toti si sa nu te imbraci in costum. Daca o fi mai rau, te imbraci mai incolo.

Nu am putut sa nu fiu solidar, drept urmare am acceptat sa continuam drumul, pana ploaia m-a udat total. Dupa ce ploaia ne-a dat-o si mie si lui Ucku, ne uitam la John. John avea echipament impermeabil de la bun inceput… :))) Ne-a facut-o.

Calatorestecumine-ziua8-poza15

Calatorestecumine-ziua8-poza16

Calatorestecumine-ziua8-poza17

Calatorestecumine-ziua8-poza19

Era deja spre sapte seara, mai aveam un pic pana in Cluj, pana sa scapam de hainele ude (unii) cand motocicleta mea incepe sa aibe rateuri. Hopa! Urmeaza sa raman fara benzina si comut robinetul spre partea de rezerva si mergem mai departe. Ma uitam disperat dupa o benzinarie, mai ceva ca omul in desert dupa apa. Asta, pana la vreo 20 de km inainte de Cluj, cand… Intr-un satuc, un rateu, al doilea… Liniste. Am ramas fara benzina, pentru a patra oara in viata mea. Iar tin echipa in loc, iar se asteapta dupa mine… Nu era nimic de facut, l-am rugat pe Doru sa ia Kadjar-ul sa mearga mai departe, sa cumpere doi litri si sa vina inapoi. Cred ca am stat aproximativ o ora, pana sa se intoarca “echipa de salvare” dar la ce economic mergea Doru, nu ma mir ca am stat atata. In toata setea de a merge mai departe si a ajunge la hotel, cred ca am turnat cateva sute de mililitri pe rezervor in loc de in rezervor, dar am ajuns pana la benzinarie, asta este important.

Calatorestecumine-ziua8-poza18

Calatorestecumine-ziua8-poza20

Calatorestecumine-ziua8-poza21

Am ajuns din nou pe inserate, dar eram bucurosi ca am ajuns, ca nu mai ploua si ca urmeaza un dus cald. Am filmat testimonialele la care am avut si oaspete de onoare, a venit si Cristi Gog in vizita, sa ne vada, sa ne sustina, sa faca o magie sau o iluzie si sa dispara vremea urata. Nu stiu ce a facut, dar a functionat. Cred ca se are bine cu universul 😀

Calatorestecumine-ziua8-poza22

Era vineri seara si eram in Cluj, na pai hai sa bem o bere, un Jagermeister, un Jack, orice vrem, ca doar meritam dupa o saptamana de mers pe drumuri. Asa am si facut. Am anuntat ca am ajuns cu bine in oras si hai in LeGeneral sa bem o bere. In acest bar avea sa ne intalnim si cu Calin, un pletos, motociclist, care, impreuna cu echipa au facut un ghid complet al traseelor moto din Apuseni, deci este “o carte” cu toate drumurile, asfalt, offroad, poze, harta, tot ce ti-ai putea dori de la un ghid moto. Proiectul lui Calin si al echipei se numeste Carpathian 2 wheels guide – Din titlu iti spune tot. Este un ghid in limba Romana, Germana si Engleza. Deci, dupa cum am spus: Complet! Noi am mers pe cateva in ziua a zecea 😉 Va voi povesti.

Cat despre ziua a noua, ziua de relaxare, nu avem mult de spus. Ne-am plimbat prin oras, am mancat, am baut cafele si am dormit. Sincer, cam tot ce ti-ai putea dori de la o zi de relaxare, iar asta este tot ce merita mentionat legat de ziua a noua.

rszDSC08694_2048x1365

rszDSC08721_2048x1368

DSC_0299

Acuma, eu am uitat ca Doru nu poate sta la relaxare. S-a trezit de dimineata in ziua a noua si a plecat sa prinda vipere si alti serpi, dar a dat doar de ceva soparle. Nu stiu eu de care… Pacat ca nu e asfalt pe unde a mers el.

rszDSC08726_2048x1365

rszDSC08738_2048x1365

Stai pe aproape sa vezi pe unde am fost in ziua a zecea! Sa vezi pe ce drumuri recomandate de Carpatian 2 wheels guide am fost.

Proiectul #Calatorestecumine este un proiect marca Cumotorul.ro sprijinit de Banca TransilvaniaPetromOst TransportRenault Garanti LeasingContinental Hotels Tnt si Ministerul Turimului. Parteneri echipament: F64 Canyon Romania Parteneri Media: Discovery Romania – RockFmTrilulilu273 de locuri din RomaniaZelistMonitor.


Ivo
Written by Ivo

No comments yet.

No one have left a comment for this post yet!

Leave a comment