#Calatorestecumine – ziua a cincea

Scriind aceste articole, realizez ca sunt scene sau faze de povestit despre care am uitat. Reiau albumul cu poze, iar atunci imi amintesc ce s-a intamplat in ziua respectiva. Cert este ca de povestit mai sunt multe 🙂

Ziua cu nr. cinci a inceput cu intervetia lui Cristi, live la matinalul RockFm. Pana sa cobor eu din camera, interviul mai ca era gata. Ce a spus Cristi nu prea stiu, dar sunt sigur ca a pomenit ploaia din ultimele zile si frigul sau vantul care ne insotea pe drum, poate si bocancii uzi, na, din astea, de drum. Pana la urma, nici de improvizat nu era loc. Cand te trezesti dimineata si constati ca vremea de afara este la fel de urata cum era si cu o zi inainte, nu iti arde de glume. Dar vorbesti la radio, faci o poza cu fanii – apoi am coborat spre Lacul Rosu, unde situatia s-a schimbat. Nu si vremea.

CalatoresteCuMine-2

CalatoresteCuMine-6

Prin padure am coborat (suna a poezie, stiu) pana la lac. Nici bine nu am plecat de la pensiune ca deja opream motocicletele iar echipa se instala pentru filmat. Baietii ma intreaba: cu castile pe cap sau fara? Uitandu-ma spre cer, rece fiind afara, raspund este sa ne tinem castile pe cap. Buna decizie. Ajungem la lacul cu pricina, unde constatam ca nu avem cum sa intram. Parea ca va incepe ploaia, iar cei de acolo au decis sa nu mai lase alte barci in apa. Intre noi fie vorba, nu era loc de romantism in aceasta zi, chit ca erai cu barca pe lac, dar totusi!

CalatoresteCuMine-12

Ma rezem de gardul despartitor dintre noi si oamenii care faceau “legea” la lac. Vine o domnisoara spre mine si saluta in limba maghiara, eu raspund cu un timid “ceau” si ii explic domnisoarei ce vrem de la viata ei. Cu o deplina vointa, domnisoara se opreste pret de cateva secunde si imi acorda toata atentia dupa care, cu toata sinceritatea, imi intoarce spatele si pleaca. Privesc mirat spre restul echipei, care evident radea de esecul meu in comunicare… Domnisoara in cauza se alatura unui grup mai mare de oameni vorbitori de aceasi limba, unde restul grupului se uitau condamnator catre ea, pe principiul “Ce naiba ai facut?!”

Din cercul format un pic mai departe de intrare, unde ai putea spune ca era o adunare ad-hoc, un tanar flacau zambeste, face un pas inainte spre noi (pe principiul: lasa-i mie) Eu, in gandul meu: “no, poate ista stie sa gesticuleze mai bine” (idee furata din cartea lui Mihai Barbu – Vand Kilometri) si enorm de calm si prietenos (fara glume, chiar asa era tanarul) intreaba: Cu ce as putea sa va ajut? Acuma, si eu sunt minoritar si sunt slovac, dar mi-a ridicat mingea la fileu si am raspuns un pic ironic, recunosc, dar na… nu ma puteam abtine si raspunsul meu a fost: In primul rand, cu cineva care vorbeste limba romana, ca dupa aia vedem noi. El a zambit, eu am zambit, am dat-o amandoi in no, fii atent si no, uita asa sta treaba si prietenia plutea in aer. Explicam omului ce facem, el ne explica ca fara veste nu ne lasa sa intram in barca (corect) si plecam sa imortalizam cateva cadre.

Evident ca ploaia a inceput din nou, dar noroc ca aveam castile in cap 😀 Am vaslit romantic la vreo 30 de m de mal si inapoi, iar aici John a oferit un interviu cu o scurta poveste despre lac. Avea si o palarie rupta din folclor in cap, o splendoare.

CalatoresteCuMine-14

CalatoresteCuMine-19

CalatoresteCuMine-22

Ne indreptam spre iesire, sa plecam, adica, ploua din nou, nu aveam chef sa mai zabovim. Ma aliniez ultimul, ca sa pot plati pentru toti baietii, dar nu ajung pana la geamul cu plata, desi cativa baieti apuca sa plece deja din “labirintul” de iesire. Cineva din grupul ad-hoc mai sus mentionat avea sa ne faca ziua foarte haioasa, inclusiv aceasta amintire, spunand:

Sa nu iese toate lume ca nu ati pletit pentru barcile!

Draga cine ai spus asta, iti multumim! Am ras copios cateva zile la rand la fraza aceasta. Jos palaria!

CalatoresteCuMine-24

Cheile Bicazului, urmatoarea oprire. Cheile sunt frumoase chiar si pe ploaie, dar nu cand ai un “slick” pe spate. Abundenta de turisti din aceasta locatie, precum si masinile parcate ba pe lateral, ba pe carosabil, au facut posibile fotografiile: fiind obligati sa mergem incet, Alin (fotograful) avea timp de mai multe cadre. Mi-am zis sa gasesc un ton pozitiv la tot balamucul de acolo si am plecat spre Targu Neamt, dar nu inainte ca in Bicaz, pe cand am oprit sa alimentam, sa pup la propriu asfaltul uscat.

CalatoresteCuMine-25

CalatoresteCuMine-27

CalatoresteCuMine-29

CalatoresteCuMine-70

CalatoresteCuMine-31

Intr-o oarecare masura tind sa cred ca doar motociclistii inteleg sentimentul acesta, dar va spun, cand iesi din ploaie si vezi ca ai asfaltul uscat, iti amintesti toate melodiile din copilarie.

CalatoresteCuMine-32

Continuand drumul, cantand, adica falsand in casca, dam din nou de inevitabila ploaie. Era ceva  deja obisnuit, dar am abordat  principiul daca inainte ne-a fost mai bine, hai sa mergem inainte! Cateva cadre tot ne vor iesi!

CalatoresteCuMine-43

CalatoresteCuMine-44

CalatoresteCuMine-45

CalatoresteCuMine-47

CalatoresteCuMine-50

CalatoresteCuMine-51

CalatoresteCuMine-52

CalatoresteCuMine-78

Ne-am continuat drumul spre Suceava, incercand sa facem slalom printre stropi. Nu ne-a iesit. La podul peste lacul Bicaz/Bistrita, pe unde este si Piatra Dracului, oprim sa mancam, totusi – erau deja cateva ore de la micul dejun (care l-a apucat)

CalatoresteCuMine-55

Aici, urmatoarea faza.

Comanda toata masa, ajunge randul lui lui Doru sa comande de mancare, comanda felul unu, felul doi, pe urma desertul, la care tipa, o doamna/domnisoara pe la 30 de ani, spune:

Tipa: Ati zis vleau placinta, ca un copil mic!

Doru:  Nu doamna, asa sunt eu, rarait

CalatoresteCuMine-62

Portia de ras nr 2 pe aceasta zi a fost indeplinita, am mancat si am plecat pseudo voiosi, iar incepea ploaia, dar peisajele se schimbau deja, se vedea ca ne apropiem de Bucovina. Am ales sa poposim la marginea orasului Suceava, un oras interesant din care am plecat cu greu a doua zi.

CalatoresteCuMine-64

Urmeaza ziua a 6-a. Vorba aia: Stai pe-aproape!

Proiectul #Calatorestecumine este un proiect marca Cumotorul.ro sprijinit de Banca TransilvaniaPetromOst TransportRenault Garanti LeasingContinental Hotels Tnt si Ministerul Turimului. Parteneri echipament: F64 Canyon Romania Parteneri Media: Discovery Romania – RockFmTrilulilu273 de locuri din RomaniaZelistMonitor.

Ivo
Written by Ivo

No comments yet.

No one have left a comment for this post yet!