Lasa-ma sa fiu primul la semafor #Calatorestecumine

Așa cum v-am obișnuit, scriu atunci când am ceva de spus 🙂 Zilele trecute mi-a ajuns în atenție acest articol scris de Lorand (un tip pe care unii nu prea îl agreează), dar eu nu am nimic împotriva omului și preiau analogia pe care a făcut-o el în articolul respectiv. Mi-a plăcut mult.

Dacă nu știați deja, în 14 august urmează să plecăm în proiectul #Calatorestecumine, un proiect pe care l-am visat “la propriu”. Haideți să vă povestesc: era o vreme când am fost “obsedat” de documentarul Seven Ages of Rock, iar într-o seară am adormit uitându-mă a nu știu câta oară la el. Episodul meu preferat este, desigur, We are the Champions, unde Brian May (chitaristul formației Queen) povestește: “Am coborât de pe scenă, iar publicul cânta în continuare; atunci mi-am spus: Ce ar face publicul, dacă i-ai da voie să facă ceea ce dorește, fără restricții?” În același mod eu m-am trezit dimineață cu întrebarea: Ce ar face Social Media, daca i-ai da puterea să decidă? Am notat-o în telefon și, evident, am adormit la loc.

BrianMay-What would an audience do

În același documentar Miles Copeland (fratele toboșarului de la The Police, Stewart Copeland) spune cam așa: Toate trupele pe vremea aceea primeau aceleași intrebări și răspundeau în acelasi fel, toți aveau poze asemănătoare etc. Noi am vrut să fim îmbrăcați diferit, platoul din spate să fie tot timpul diferit, ca audiența să înțeleagă că noi cântăm în toată lumea”. Gândindu-mă mai bine la acest fragment (nu ad literam) mi-am zis imediat: Uite o idee genială! Hai să mergem prin România, să mergem unde ne trimite SocialMedia, dar fiecare poză de grup să fie diferită!

Așa că în 14 August plecăm din București, ne vom face o poză de grup, iar lumea de pe Facebook, Twitter, Instagram etc va propune încotro să o luăm. Singurele reguli vor fi: Până în 300 de km pe zi și nu în direcția de unde am venit. Să presupunem că interacțiunea cu voi ne va trimite spre litoral, asta înseamnă că a doua zi nu putem să ne intoarcem în Bucuresti, sau undeva în aceeași zonă. Vom avea și premii pentru cea mai faină propunere, (momentan doar atât vă spun), iar timpul în care se va putea propune o destinație este de aprox 1 oră, o oră și jumătate. Pentru o mai bună interacțiune cu publicul am decis ca proiectul să se numească sugestiv #Calatorestecumine.

LGO12

Tot proiectul va fi filmat încă de la plecare, cu pauzele pe care le facem, cu întâmplări, cu dialoguri, cu tot ceea ce se va derula pe parcursul călătoriei de 17 zile, iar eu sper ca interacțiunile cu voi să ne trimită prin toată România. Filmând un documentar de călătorie, prin România, pe motociclete, dorim să realizăm astfel un “ghid video turistic” pentru toți străinii care ne vizitează țara și nu numai.

filming

Produsul final va fi înscris la diverse festivaluri de film din țară, precum și anumite festivaluri echivalente din străinătate . Închipuiți-vă că există deja o asemenea nișă: filme documentare de travel, pe două roți – MFF (Motorcycle Film Festival). În 2013 a fost prima ediție în Brooklyn, unde s-au înscris 35 de filme, iar în 2014 s-au înscris 70. În 2015 MFF s-a extins până în Franța și Italia, iar partea frumoasă este că dacă îți inscrii filmul la MFF din Brooklyn, participi și la toate celelalte. Asta nu sună întocmai rău, nu-i așa?

MFF

Am în minte o analogie foarte clară: mă gândesc la sentimentul trăit de un motociclist care merge printre mașini, până la semafor, iar de acolo pleacă primul. Îmi doresc ca acest proiect să fie precum o motocicletă , motociclistul din șa să fie echipa acestui proiect și astfel, cu ajutorul vostru, să demarăm primii de la “semafor”. Un documentar de călătorie pe motociclete prin Romania încă nu știu să se fi făcut! Cred că e ceva unic în toată lumea să faci un asemenea proiect, în care traseul să fie decis în direct de către SocialMedia.

Continuând pe aceeași analogie, pentru ca o motocicleta și pilotul ei să poată parcurge un traseu este nevoie de cauciucuri, curele, ulei și benzină, adică de resurse financiare. Echipa noastră are nevoie de suportul Social Media în proiect, așa cum speri că vei scăpa de o ploaie, că vei trece peste o perioadă mai grea din viata, că vei evita groapa pe care ai văzut-o în ultima secundă.

În mare și foarte pe scurt, cam acesta este proiectul #Calatorestecumine. Îmi doresc un singur lucru de la univers și de la voi: lăsați-ne să fim primii la semafor. Vă conjur să aveți încredere în noi și în ceea ce putem face, să putem realiza împreună cu voi un proiect unic.

 


Ivo
Written by Ivo