Traseu de weekend – part.1

Eram in Bucuresti, satul de viata de birou si cu chef de duca. De regula, dupa un astfel de sentiment, urmeaza inevitabil un drum spre Vama sau orice alt drum spre munte in cautarea serpentinelor si a linistii mentale. Asa, m-am urcat ieri pe motor si am plecat pe un drum pe care nu am fost pana acuma. In gandul meu “ma duc departe de aglomeratie, ma duc undeva unde este liniste si nimeni nu este pe drum”. Evident, nu a fost asa. Fiind ziua de vineri libera, o jumatate din populatia capitalei a plecat spre mare, iar cealalta jumatate spre munte. In Bucuresti, au ramas doar turistii, taximetristii si barmanii (dupa parerea mea).

Ok, am luat-o spre Targoviste, destinatia finala fiind Transbucegi-ul (auzisem de el in urma cu 2 saptamani). Am consultat harta, m-am uitat la un video care indica foarte exact cum se ajunge pe Transbucegi (link la video) am facut plinul la rezervor, si hai sa colindam drumurile patriei.

Daca alegi traseul pe care am mers eu, Bucuresti-Targoviste-directia Sinaia, trebuie sa stii ca asfaltul este ok. Nu este circuit de formula 1, dar nici nu-ti lasi rinichii in gropi. Mergi pe DN71 (venind din Targoviste) pana la aprox 8 km inainte de Sinaia. Intr-o curba lata, o iei spre cabana Cuibul Dorului, pe DJ713. Ca sa mergi pe Transbucegi, treci de un semn cu drum inchis etc. Nu este inchis, in schimb este ingust, si in unele zone (putine) trebuie sa astepti sa treaca masina din sens opus.

Peisajul la urcare seamana un pic cu Transalpina, dar se schimba total, cand la cabana Dichiu faci dreapta. Mergi in continuare pe DJ713, drumul care duce spre lacul Bolboci este DJ713A, lung de 3 km si neasfaltat. Acesta se uneste cu DJ714 care te duce atat la lac cat si la pestera. Transbucegiul este asfaltat pana la 3 km inainte de Sfinx si Babele. Aici este o “parcare”, lasi totul si o iei la pas. Ieri au fost acolo cel putin 1.000 de masini…

Ca sa nu o iei spre Bucuresti pe acelasi traseu pe care ai venit si nu ai timp sa o iei pe la Intorsura Buzaului pentru ca in continuare, jumatate din locuitorii capitalei sunt mutati pe DN1 pe valea Prahovei, recomand sa mergi din Comarnic, spre valea Doftanei pe DJ101S. Se urca pe langa primaria din Comarnic. Primii km, aprox 6 (pana urci) sunt jalnici. Mijlocul soselei este spart pentru ca se lucreaza la canalizare, oricum merita sa te aventurezi pana la capat, ajungi pe un drum atat de liber incat iti permiti sa tai curbele. Cobori la valea Doftanei, continui drumul spre barajul de la lacul Paltinu, pe urma iesi in Campina. Regretul meu in acest traseu a fost drumul de acces spre Atra Doftana (google it) tare mi-am dorit sa ajung acolo pentru ca este frumos, insa pe drumul acela eu nu aveam cum sa intru cu motorul meu. Daca as fi avut un GS, nu-mi faceam probleme, dar nici un chopper si nici o vitezana nu se baga pe acolo (dupa parerea mea).

Atat. Am ajuns in Bucuresti si m-am apucat de editat poze. Am facut un total de 330 de km si au fost cei mai bine investiti 90 de lei in benzina din ultima vreme. “Morala”: daca ai chef de o escapada de o zi, asta este recomandarea mea.

Am sa revin cu alte trasee asemanatoare. Zile cu soare mai sunt 😉

Asfalt uscat!

Cumotorul

Tablou de cinema

transbucegi-cinematic2

transbucegi-cinematic3

Ce text sa pun in aceasta poza?

transbucegi-cinematic4

Ivo
Written by Ivo

No comments yet.

No one have left a comment for this post yet!