#Capatulpamantului – Slovacia & Cehia

Am plecat din Nadlac cu planuri mari de a ajunge in Praga intr-o singura zi… Nu este distanta asa mare, sunt doar 750 de km, dar cand pleci la 3 dupa-amiaza este imposibil sa ajungi pe lumina si in decurs de cateva ore. Dupa 20 de km dupa granita am urcat pe autostrada! S-a schimbat ritmul de mers, brusc aveam impresia ca intr-adevar ne deplasam!

Ca sa fie povestea mai frumoasa, din Nadlac s-a alaturat si sora mea in excursie pentru cateva zile. Pe mama mea am convis-o sa ne imprumute masina si am plecat. Gabi impreuna cu sora mea in masina, eu pe motor. Let the fun begin! Apropo, in Ungaria ai nevoie de vigneta atat pentru motocicleta cat si pentru masina, spre deosebire de Cehia unde pentru motocicleta nu se percepe nici o taxa pentru autostrada.

Ajunsi in Bratislava am decis sa oprim, era deja noapte si nu avea sens sa tragem de noi pentru a ajunge in Praga la 1 noaptea! Asa ne-am cazat intr-un hotel cu 50 de euro pe noapte pentru toti 3 la un apartament. Eu zic ca pretul este rezonabil pentru 3 persoane. Facut dus si proptit intr-un Pub cu muzica live pentru o bere buna. Nu degeaba este vorba motociclistului, asfalt uscat si bere rece la final de drum.

Pivo

Daca ajungeti in Bratislava si doriti sa mancati ceva foarte bun dar nu traditional, va recomand sa incercati El Gaucho un restaurant Argentinean absolut superb! Preturile sunt pe masura, dar carne de vita mai buna nu gasesti!

T-Bone

Trebuie sa va rog ceva, daca mergeti pe autostrada din Cehia din spre Bratislava spre Brno si pe urma Praga si gasiti 2 rinichi pe jos, va rog sa mi-i returnati… ! Austrada aceasta este una dintre cele mai proaste pe care am mers. Inchipuiti-va valuri de apa inghetate pe care tu trebuie sa conduci… Pentru motocicleta este groaznica soseaua. Daca totusi aveti timp si doriti sa vedeti 2 lucruri aparte, aici sunt recomandarile mele. La 70 de km de orasul Brno este un sat western cu numele Sikluv Mlyn. Tot satul este o copie a filmelor americane cu Saloon, Sheriff office, Post office etc. Intrarea in sat costa 6 euro si poti plati atat cash cat si in euro respectiv cu cardul. Eu v-am recomandat, voi alegeti daca merita sa deviati de la traseu sau nu 🙂

Saloon

Western city

Urmatorul loc exceptand orasul Praga, este mica si marea America (Velka Amerika / Mala Amerika) Noi am ajuns la America mare, este un loc la marginea unui sat, pe langa un drum national mai depravat. Treci pe langa o splendoare a naturii fara sa-ti dai seama. Este o parcare mica neamenajata, treci pe o poteca printre pomi si voila ! Un “canion” superb! Nenorocul nostru a fost ca a plouat toata ziua cand am ajuns si acest lucru ne-a impiedicat sa coboram pana jos pentru a face baie in apa cristalina.

Velka Amerika

In ziua plecarii din Praga am mers pe ploaie… Deloc placut sa conduci pe ploaie, am mai spus acest lucru. Am fost insa inspirat sa opresc intr-o benzinarie pentru a ma imbraca cu costumul de ploaie. Sora mea a cerut 2 plase “de cumparaturi” pe care le-am incalta pe picior si pe urma in bocanc. Intr-o alta benzinarie cu mainile zbarcite de la ploia care mi-a trecut prin manusile de piele Gabi mi-a adus 3 perechi de manusi de plastic ! Sunt cele care sunt la pompa pentru a nu te murdari cand alimentezi. Va recomand sa faceti ca mine, mi s-a schimbat si atitudinea si moralul. Nu mai imi pasa deloc ca ploua 🙂 si pana la urma am ajuns in Rasttat – aproape de granita cu Franta.

Pe ploaie

Despre Toni la care am dormit in Rasttat si cum ne-am intalnit cu el am sa va povestesc in urmatorul articol. Lumea este plina de oameni faini !

La ora aceasta Gabi inca doarme 😀 pentru ca am ajuns relativ tarziu la cazare. Il mai las un pic pana eu va scriu voua. Astazi ajungem la punctul spre care am plecat de acasa, poate din acest motiv m-am trezit deja. Cateva poze de la Gabi gasesti aici ->

– Acest articol a fost publicat cu ajutorul optiunii Orange Go Europe

Ivo
Written by Ivo

5 Comment responses

1. Avatar
    August 21, 2013

frumos =) I like that part about the highway… kinda expecting. go go, asfalt uscat! si mai multe poze..

• Avatar
      August 21, 2013

Prefer drumurile din romania cand vine vorba de a merge pe aceasta autostrada 🙂

2. Avatar
    August 21, 2013

Un sfat cat se poate de sincer! Fiti cu MARE bagare de seama daca alimentati masina sau motorul pe centura Bratislavei. V-o spune eu ca am fost patit. Vi se pisca roata de la masina dupa care urmeaza hold-up-ul. Daca cumva vi se intampla mergeti pe pana usor usor pana la prima benzinarie/parcare. Centrul Bratislavei este frumos si merita vizitat http://www.mihaiphoto.com/tag/bratislava/

3. Avatar
    May 19, 2015

Salut! Unde ai parcat motorul in Praga? Am auizit ca nu e recomandat sa-l lasi in strada! Multumesc!

• Avatar
      May 19, 2015

Eu am avut noroc de o parcare subterana la cazare 🙂 Referitor la parcarea pe strada, nu stiu ce sa spun, nu am auzit povesti negative pana acuma.